Deffekt avel..

Det är en sak som jag gått och tänkt på jätte länge och nu bestämt mig för att göra något åt det.
Och det jag pratar om är något som gör mig galet förbannad. I mina ögon finns det bara två olika sorters onda människor. Där finns ingen gråskala utan om man begår sådana handlingar är man genuint ond.
Jag menar Pedofiler och DJURPLÅGARE.
Det driver mig vansing av ilska när sådana människor kommer undan med en knappt märkbart straff eller helt utan straff. För vem för barnens och djurens talan när dem inte kan göra det själv?

Nu så ska jag rikta in mig på DJUPLÅGARNA, och göra vad jag kan för att det ska bli bättre. Mitt val av inriktning just nu är aveln. Där man tydligen tycker att det är okej att göra så katter inte kan andas eller hundar inte kan äta eller kossor som inte kan gå. För mig är det helt ofattbart att det är okej.

Vilka människor har så pass lite respect för djur att man häller bensin på en katt och tänder på bara för att se vad som händer? Eller som krossar huvudet på en svan bara för att man kan. Jag HATAR människor!
För inget annat levande ting dödar eller skadar andra bara för att det är kul. Om man känner att man måste hävda sig så kan man väl slå varandra istället. Som man sa när man var liten.
"ge dig på någon i din egen storlek".

Så vad kan jag göra? Förmodligen inte så mycke som jag vill men jag kan iaf uppmuntra alla att inte köpa djur som avlas fram med defekter. Tänk på att inte köpa en katt som har en dålig sjukdomsbild. Googla den ras du är intresserad av innan du gör något som kan kosta en annan levande varelse livet.  Prata med den kennel/ägare som du tänker köpa av och be att få se på föräldrarnas stamtavla och sjuk historia.
Och om du nu din egoistiska jävel sitter och tänker att... "ja men om jag har en rak schäffer så kan jag ju inte ställa ut den för den är inte godkänd"  Godkänd av vem då? Någon domare som knappt kan hitta igen gylfen på sina byxor för att han är så upphetsad av det absurda och förstörda.

Älska dina djur med hjärta och själ och inte med ögonen. Välj att vara ärlig mot både dig själv och din omgivning. Låt dig inte luras av modet. ÄLSKA DINA DJUR!


Kommentarer
Postat av: Minna

Word babe!

2008-06-09 @ 21:25:30
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Minna

word babe!

2008-06-09 @ 21:26:49
URL: http://underbluesky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0