om man fick önska sig...

Så skulle jag önska mig att folk vågade vara ärligare mot varandra. För även om det är jävligt jobbigt att ta en diskussion eller hamna i kläm eller få ta konsekvenserna av sitt handlande så är det grymt mycke värre att vara en lögnare. Kan man inte stå för vad man gör ska man inte göra det. Några som brukar läsa min blogg kommer kanske att känna sig utpekade och till några av er säger jag att jag inte dömer utan bara tycker och låter er göra vad ni vill. Till några andra vill jag bara säga. Det finns en tid och en plats för nästan allt, och jag säger nästan allt för vissa saker är bara elakt att säga till någon annan och har ingen som helst värde för den personen. Det ända som händer är att man sparkar på dem som redan ligger. Och andra saker som faktiskt har en tid och plats att sägas kan man behöva höra från berörda personer enbart. Att sprida rykten eller att berätta något för någon som den har berättat i förtroende är så jävla lågt att jag helt enkelt får känslan av att jag aldrig mer vill prata med den personen. Ingen gillar en glappande skvaller tacka. För att avsluta detta vill jag bara säga att jag tänker inte lägga mig i eller välja sida eller bli fjorton och töntig och berätta idiotiska råd för folk. Jag älskar de som förtjänar de och jag hatar alla andra. Så ni 2 som vet vilka ni är i detta sammanhang.
Hang in there, it can only get better. =)

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0