Jag har tänkt på det här med barn...

Det verkar som om varenda kotte i min omgivning antinge har skaffat barn, är gravida eller vill ha barn mer än nåt annat. Självklart leder det till att jag själv börjar fundera på om jag skulle vilja ha barn och hur en framtid med barn skulle se ut. Det är väldigt, väldigt svårt för mig att tänka mig att jag skulle ha barn någon gång i framtiden. Dom passar helt enkelt inte in i min framtid. Och om jag tvingar mig själv att se någon sorts barn där i en avlägsen framtid så skulle dom ju utan tvekan vara adopterade... För helt ärligt, tycker människor i allmänhet att det är okej att överföra sina skabbiga gener till sina barn??

Som om jag skulle få barn: Förutom det uppenbara att jag har en muskelsjukdom så.... Diabetes ligger i släkten, hjärtsjukdommar, övervikt, kraftig övervikt, tunnhårig är ju vafan varenda karl i släkten. (sorry) Psykisk ohälsa, alkoholism, dålig syn, dyslexi, adhd, ledbesvär och mycke mycke mer...
Är det verkligen okej att överföra all den skiten till ett barn?

Tänk på det ni innan ni doppar skorpan nästa gång. =)

Kommentarer
Postat av: Minna

hahaha "doppar skorpan"...

2010-06-13 @ 21:25:36
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag gav dig de bästa gener jag kunde hitta. Även om du fick lite skitgener så är du ändå formad av mig och min elaka attityd. Man kan ju jävlas på fler sätt än med gener.

2010-06-18 @ 08:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0