När ingen annan ser...

Jag köpte två böcker på bokrean. Var av en av dom hette "när ingen annan ser". Den handlar om en pojke som nu är i 40 års åldern och berättar om sin barndom. Hans far var pedofil och sexuellt utnyttjade sin son Duncan. Jag vet inte riktigt vad det är för fel på mig men jag kan inte låta bli att läsa helt galet tragiska böcker som är sanna. Just denna bok var inte den bästa jag läst i denna kategori men jag kan ändå rekomendera den till alla som gillar hemska böcker. Inget för Sofia alltså. =) Dessutom så går det ett tv-program nu som heter sex rehab med dr drew. Om ni sett det så finns där en äldre herre vid namn Duncan. Och jag är grymt lur på om den där boken inte är skriven av honom. Mycke i det han säger kan man känna igen i boken och dessutom heter författaren också Duncan. Även om det är olika efternamn.... Ja man vet aldrig men jag tror iaf att det är han. Jag kommer att fortsätta att tro det tills jag läst färdigt den iaf.

Den andra boken jag köpte heter "Låt barnen komma till mig" Och jag har inte kommit så långt i den att jag kan säga om den är bra eller inte men den handlar iaf om invandrarbarn/familjer. Sånna som lever gömda i sverige och gör allt för att inte bli hemskickade. Alltså sånna familjer som redan fått order om att lämna sverige men på grund av någonting känner att dom inte kan det. Vi får väl se om jag har nåt mer att säga om saken när jag läst den klart.  

En liten btw oxå... Jag tycker att det är jätte roligt att Kaina oxå börjat läsa. Mest för att då kan vi bytlåna böcker med varandra... Så fort jag är klar med dem jag håller på med så tror jag att jag ska låna en bok eller två av Kaina. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0