Objektiv.

Har ni tänkt på att för varje rätt finns det minst ett fel.
För varje sanning finns det minst en lögn.
För vaje lycklig finns det minst en misserabel.

Som att om man spelar på lotto så dras 7 rätta nummer av 35. Det innebär att för vaje rätt så finns det 5 fel.

Om jag säger en sak som för mig är sann så innebär det inte att det automatiskt är sant om alla säger det. Som att jag är kvinna. Skulle Jocke säga det så skulle det vara en lögn.

Och om vi säger att jag är på affären och tar den sista mjölken så blir ju jag lycklig över att jag fick mjölk. Men den stackaren som kommer sen och ser att det är slut på mjölk kommer ju inte att glädjas för min skull. Nej, den jäveln kommer ju att bli misserabel.


Tänk om alla skulle reflektera över sin egen del i vad som händer och sker, då kanske det skulle gå lite lättare att vara människa. Men vad kämpar man för i världen när allt som vi har, som vi skapat är skit. Hela jorden borde tappas bort så vi slapp varandra. Och med varandra menar jag såklart vissa utvalda som gärna får bli borttappade så man slapp dom jävla idioterna. Vet inte ens vad jag gidrar om längre...

Tills nästa gång... Eller först måste jag säga att jag var hos Jockes föräldrar och käkade middag idag och det var älgköttgryta. Massa med kött och svamp. GÖTT! Älg är faktiskt lite godare än man kan tro. Det var oxå trevligt att häga där även fast jag mest kände mig ivägen för allt och alla.
Tack för en skön kväll!

Så nu... God natt alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0