folk är fän...

Jag slutar aldrig förvånas över hur jävla dum folk är. Om du inte kan ta ansvar för dina egna handlingar så tro då för fan inte att någon annan heller kommer att göra det. Det var ett jävligt tråkigt tv-program idag där Anna Anka var med. Och trots att den där glappkäfften är "dumber than a bag of hammers" så sa hon faktiskt nåt smart. I sverige får man inte ha sin åsikt. Och det stämmer. För om man har en åsikt om nåt, då  kommer det alltid nån nöt och vill att man ska hålla käft. Samma sak med ens handlingar. NÄ nä nä... jag är ju oskyldig som satan för att det är ju inte mitt fel att den där andra killen ramlade på min knutna näve.

Det är bara att stå för vad man gör. Vad än det månne vara. Och om man har valt att skaffa barn då får man faktiskt stå sitt kast och ta hand om dem. Och tycker man att det blev ju jobbigt och inte alls vad man hade tänkt sig ja då får man helt enkelt tänka om. För en förälder är alltid en förälder och man ska aldrig behöva ursäkta sig som barn för vilka föräldrar man har.

Det jag vill ha sagt är detta. Varje man, kvinna och barn måste hitta sin egna väg att gå. Där man sätter upp sina egna moraliska standards att leva efter. Och där man själv får ta konsekvenserna från sitt handlande. Om jag inte har råd att köpa ett bugg då får jag helt enkelt vara utan tuggummi. Det är ingen jävel som kommer att tycka att det är okej att jag tar det bara. Och skulle jag ändå vara så jävla dum att jag tror det, då måste jag ju sedan stå för att jag vart sugen men inte hade några pengar och inte skylla på tex kaina för att hon inte köpte det åt mig.

......SKAFFA LITE FUCKING MORAL, ETIK OCH BALLAR!.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0