Aug. 3, 2010

Måndagar känns alltid som en helvetes dag. Antingen så börjar man med nåt nytt på en måndag eller så skulle man ha gjort det men det gjorde man inte och då är det en hel jävla vecka kvar tills nästa måndag. Och om man var duktigt  och började med sitt nya projekt så är det ändå bara dag ett av typ oändlighet.

Igår var jag och fiskade igen med grannarna. Det var kol-jävla-svart så det var ingen idé att meta. Jag såg knapp den där flytgrejen fast den låg ca en meter från bryggan. Så jag testade att kasta lite istället. Fick en abbore på andra kastet. Sen så kastade jag bort lite skit för att jag är drottning av bottennapp. Så efter typ tusen bottennapp började jag bli ganska less så när jag återigen fastnade i botten så blev jag lack och började rycka och dra som jag brukar. Det hände fan inget och det kändes som om det var segt... som typ en stor jävla tova med sjögräs eller nåt. Jag drog och drog och tillslut säger Jenny: Varför drar du ditåt den är ju här borta. Lite fundersam blev jag eftersom jag hade kastat åt andra hållet. Då så gav jag upp och bad jenny att testa om hon kunde få lös den. Var på hon tar tag i linan och säger... Men Moa det är ju en fisk. Då kom det ett stort plask just vid vattenytan av något stort och jag tyckte den var skit läskig. Fiskar är ganska narley. Jocke och Jenny testade att få upp den men tråden gick av. Med Jennys oranga kast grej. 
Tur o oturen säger jag för den kändes jävligt läbbig.

Sen kastade Jenny halva Jockes spö i sjön. Eller rättare sagt hon kastade ut och halva spöet följde med. Jag skrattade så att jag nästan pissade på mig. =) Men som upprättelse för den lila fadäsen så plockade hon upp en ganska saftig gädda på ett ganska kungligt sätt. Stabilt jobbat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0