Hjälp med allt.

Hur kommer det sig att vissa människor, så som jag själv har så svårt att be om hjälp? Att man känner någon sort skam av att man inte kan göra allt själv. Jag pratade med min väldigt goda vän P-B om detta idag och efter det så började jag att tänka. Det skulle aldrig fallit mig in att be någon göra nåt för mig för några år sedan. Skulle heller aldrig förväntat mig att någon helt kravlöst skulle göra mig tjänster bara för att vi var vänner och jag behövde något. Men sen fick jag assistenter och allt förändrades för mig. När jag nyss hade fått ass så var det svårt att använda dom. Jag klarade mig ju i princip själv eller ville iaf det, så vad skulle då dom göra? Sen blev jag någon sorts makt galning som beordrade folk åt höger och vänster. Även mina vänner blev ganska utsatta för min makt mani. Men nu tror jag att jag har en ganska bra balans. Och idag älskar jag allt jag kan göra själv. Allt som jag "fortfarande" har styrka nog att göra själv. Men en kännsla som är ännu bättre är när jag faktiskt kan hjälpa någon annan. När nåt som jag kan faktiskt är till hjälp för mina vänner. När min insatts spelar roll och jag kan göra nåt utan att jag vill ha något tillbax. =) ♥

It's good to be needed, but it's better to be wanted.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0