mupparna anfaller

Idag var jag och fick lite nya träningsmoment. Jobbigt. Jag har redan ont i axeln. Ojdå! =) Jag är ändå nöjd med att jag faktiskt tränar så mycke som jag gör och att det inte har varit så farsligt mycke ont pga det. Nu är jag dock lite rädd att Elisabeth ska skicka dit massa folk för att hon tyckte att det var ett super bra gym. Jag sa nej. Men hon bara log, så vi får väl se. Det är bara det att jag gillar inte att träna när det är för mycke folk. Man känner sig dum nog endå.


Sen har jag funderat på det här med nyårslöften. Och jag kom fram till att det inte är för mig. Istället ska jag ge mig själv månads löften som att jag i januari lovade att komma igång med träningen. Sagt och gjort. Hur länge jag ska träna efter det spelar ingen roll för jag lovade bara att träna under januari och det har jag gjort. Mitt februarilöfte är att jag inte ska dricka läsk. Jag har dock bestämt att groggvirke är undantaget, nu festar jag typ aldrig så det borde inte vara något problem. Jag får oxå dricka bubbelvatten med smak och light läsk om jag vill. Det händer typ aldrig att jag köper light läsk, men om jag känner ett trängande behov så har jag det allternativet. Har börjat små fundera över nästa månadslöfte oxå men man ska inte ta ut saker i förväg så vi får väl se. Det är inte heller bara saker som har med kropp och hälsa att göra. Det är mer bara för att man ska göra just en sak i en månad bara för att visa sig själv att man inte ger upp. Kan ju vara allt från att jag inte får sova längre än till 11 en enda dag denna månad eller att jag ska varje dag skriva drömdagbok. Eller något så enkelt som att jag ska blogga dagensbild varje dag i en månad. Vad vet jag.. vi får se helt enkelt. Jag känner mig iaf nöjd och det känns lite som en utmaning och som ett projekt. Och ett försök att bli bättre disiplinerad.(Det kan ju inte skada iaf.)


Kvällen bjuder på Kainas goda köttgryta och kanske lite film/modern family tittning eller kanske en promenad eller nåt. Har faktiskt inga som helst planer. Eller, det skulle vara bra om jag färgade håret för det ser ut som skit. Men annars inget bestämt. Måste kanske åka på godishuset och köpa lite snarr. Jag är VÄLDIGT gotte sugen. Och jag tror inte att det blir någon semla idag. Och den jag åt igår. Inte dålig men ändå inte bra.


Saknar min mamma. Jag hörde oxå på nyheterna att dom slutat att leta efter den där jävla paraskiten så nu kommer dom väl aldrig att lösa det problemet. Jag trodde att dom skulle löst det snart så att man kan åka hem till mamma och hälsa på. Men man får ju inte vara glad en hel dag.

Nu ska jag säga en sak som jag inte trodde att jag skulle säga. Det börjar verkligen kännas här hemma nu hur tomt det är att inte ha hund. Så till den grad att jag tycker att det är roligt att träffa Rocky. Inget emot honom i vanliga fall heller. Det är bara lite tomt. Vet inte ännu om det är bra eller dåligt. Får fundera på det ett tag. =)

Simma snabbt som fan!

Kommentarer
Postat av: Minna

Fan vilken bra idé med månadslöften! Kanske också ska köra på det.

Och så vill jag säga att jag tycker att du är superduktig som tränar och att jag tycker att Modern family är awesome. Pöss

2011-02-05 @ 13:26:27
URL: http://underbluesky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0